آموزش لهجه عراقی و مکالمه عربی فصیح

تدریس لهجه عراقی، مکالمه عربی فصیح، حوار مفتوح و صرف و نحو

آموزش لهجه عراقی و مکالمه عربی فصیح

تدریس لهجه عراقی، مکالمه عربی فصیح، حوار مفتوح و صرف و نحو

آموزش لهجه عراقی و مکالمه عربی فصیح

استاد امین تیموری
موبایل: 09365544696
ایمیل: abooeshagh.arabic@gmail.com
مدرس لهجه عراقی و مکالمه عربی فصیح
مدرس دوره های حوار مفتوح
مدرس صرف و نحو
تدریس خصوصی در استان تهران و البرز
تدریس مجازی مکالمه عربی برای همه فارسی زبانان جهان
*چندین سال سابقه در عرصه مکالمه عربی*

طبقه بندی موضوعی

۱۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

کتاب آموزش لهجه عراقی

امین تیموری | دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۵۷ ب.ظ

 کتاب Modern Iraqi Arabic از طریق مترجمین متعدد و انتشارات مختلفی به در طرح های مختلف به چاپ رسیده است که یکی از ترجمه های آن کتاب «آموزش لهجه عراقی» است که توسط عدنان طهماسبی و سعدالله همایونی و نجمه محیایی در انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده است.

کتاب لهجه عراقی

 

این کتاب را می توان از  کاملترین منابع آموزش لهجه عراقی دانست که در 20 درس به مباحثی همچون مکالمه لهجه عراقی، اصطلاحات کاربردی، قواعد کاربردی لهجه عراقی و همچنین لغات و کلمات کاربردی عراقی پرداخته است.
این کتاب توسط یک استاد عراقی زبان به نام یاسین محمود الخالصی با هدف آموزش نظامیان آمریکایی برای مواجهه با عراقیان تالیف شده است. این منبع نسبت به منابع دیگر از جامعیت بیشتری برخوردار است به طوری که با تمرین های بسیار غنی، زبان آموز را در طی چالش های فراوان به مهارت گفتاری می‌رساند.

خرید کتاب: 

موبایل: 09352158276

اینستاگرام: arabi.book

تلفن: 02166964938

سایت:www.arabicbooksforall.com

  • امین تیموری

کتاب Modern Iraqi Arabic لهجه عراقی

امین تیموری | دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۲۴ ب.ظ

Modern Iraqi Arabic
این کتاب را می توان از  کاملترین منابع آموزش لهجه عراقی دانست که در 20 درس به مباحثی همچون مکالمه لهجه عراقی، اصطلاحات کاربردی، قواعد کاربردی لهجه عراقی و همچنین لغات و کلمات کاربردی عراقی پرداخته است.
این کتاب توسط یک استاد عراقی زبان به نام یاسین محمود الخالصی با هدف آموزش نظامیان آمریکایی برای مواجهه با عراقیان تالیف شده است. این منبع نسبت به منابع دیگر از جامعیت بیشتری برخوردار است به طوری که با تمرین های بسیار غنی زبان آموز را در طی چالش های فراوان به مهارت گفتاری می‌رساند.

Modern Iraqi Arabic


تنها نقص(و برای بعضی ها بزرگترین نقص) این کتاب این است که به زبان انگلیسی است.
نکته لازم به ذکر این است که کسانی که در حد دیپلم زبان فراگرفته اند براحتی می توانند از این کتاب استفاده کنند و جای نگرانی نیست و به قول شاعر:
آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید.

خرید کتاب: 

موبایل: 09352158276

اینستاگرام: arabi.book

تلفن: 02166964938

سایت:www.arabicbooksforall.com

  • امین تیموری

کتاب لغة الحسین (لهجه عراقی)

امین تیموری | دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۰۴ ب.ظ

در این چند ساله و به برکت زیارت اربعین حضرت امام حسین علیه السلام توجه و اهتمام خاصی نسبت به یادگیری زبان عربی و مخصوصاً لهجه عراقی در بین جامعه مذهبی و غیر مذهبی شکل گرفته است اما کمبود محتوای مورد نیاز برای زبان آموزی که قصد یادگیری زبان از مرحله ابتدایی را دارد مشکلی بود که به شدت احساس می شد زیرا اکثر کتب آموزشی با تمام محتوای عالی .و مفیدی که داشتند سطح بندی نشده و بدون رعایت شرایط زبان‌آموز نوشته شده بودند.

کتاب لغة الحسین


محوریت این کتاب لهجه عراقی می‌باشد. مزیت این کتاب دو زبانه بودن آن است. یعنی آموزش همزمان لهجه عراقی و عربی فصیح کتاب دارای ده فصل میباشد و هر فصل موارد زیر را شامل می‌شود:
1-کلمات 
 2- متن 
3-مکالمه  
4-ضرب المثل  
5-بیشتر یاد بگیریم  
6-قسمت افعال  
7-اصطلاح های رایج 
8- تمرین ها 
9-مداحی 
مجموعه کتب لغة الحسین فقط مخصوص زائران اربعین نیست و این کتاب یک مجموعه آموزشی حرفه ای برای تمام کسانی هست که دست یادگیری و تسلط کامل به لهجه عراقی را دارند.

  • امین تیموری

کتاب تفرّج و تعلّم (لهجه عراقی)

امین تیموری | دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۲۹ ب.ظ

توجه به ارتباط عمیق جمهوری اسلامی ایران با جمهوری عراق در زمینه های دینی، مذهبی، فرهنگی، تجاری واقتصادی ازسویی، و از سوی دیگر تفاوت فیلم آموزش لهجه عراقی با توضیح و ترجمهلهجه عراقی با زبان عربی فصیح، ضرورت  یادگیری لهجه عراقی را برای فارسی زبانان، دو چندان می نماید.
در این کتاب سعی شده است که این لحظه شیرین عربی با اسلوبی کاملا نو و جدید از طریق مشاهده فیلم های متنوع و جذاب آموزش داده شود تا سختی ادای کلمات از بین رفته و به سهولت عملیات آموزش تحقق پذیرد. 
از سوی دیگر بیان نکات قواعدی، جدول صرف افعال، جمله‌سازی از مهم ترین کلمات بکار رفته در درس، در تمام دروس ۱۵ گانه، این کتاب را از سایر کتاب ها متمایز ساخته است. برخی از اهداف کلی تمرین های موجود در کتاب پیش رو عبارتند از:
1- تقویت مهارت های کلامی زبان آموز شامل مهارت شنیداری گفتاری نوشتاری و خوانداری
2-غنی ساختن اندوخته ذهنی زبان‌آموز و گسترش دامنه لغات لهجه عراقی
3- افزایش توجه وه دقت و تمرکز حواس در مکالمه به لهجه عراقی

کتاب لهجه عراقی

 

ویژگی های کتاب:
1⃣. پانزده درس به همراه پانزده فیلم کوتاه دو تا چهار دقیقه ای در موضوعات مختلف و متنوع.
2⃣. پیاده سازی کامل متن فیلم ها به همراه اعراب گذاری کامل
3⃣. ترجمه لغات به زبان فارسی و بیان معادل آنها در زبان عربی فصیح
4⃣. پنج نوع تمرین کاربردی برای هر درس
5⃣. شرح و توضیح قواعد لهجه عراقی با توجه به فیلم هر درس
6⃣. صرف افعال مهم لهجه عراقی به همراه فایل صوتی
7⃣. بیان اسلوب های جمله سازی در لهجه عراقی

  • امین تیموری

کتاب العراقی مو عربی فصیح (لهجه عراقی)

امین تیموری | دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۰۵ ب.ظ

کتاب «العراقی مو عربی فصیح» را می توان از  کاملترین منابع آموزش لهجه عراقی دانست که در 20 درس به مباحثی همچون مکالمه لهجه عراقی، اصطلاحات کاربردی، قواعد کاربردی لهجه عراقی و همچنین لغات و کلمات کاربردی عراقی پرداخته است.

این کتاب توسط یک استاد عراقی زبان به نام یاسین محمود الخالصی با هدف آموزش نظامیان آمریکایی برای مواجهه با عراقیان تالیف شده است. این منبع نسبت به منابع دیگر از جامعیت بیشتری برخوردار است به طوری که با تمرین های بسیار غنی زبان آموز را در طی چالش های فراوان به مهارت گفتاری می‌رساند.

 

کتاب لهجه عراقی

کتاب مکالمه عربی عراقی
«العراقی مو عربی فصیح»
مؤلف: یاسین محمود الخالصی
مترجم: گلشن بهمنیار
انتشارات: سفیر اردهال

خرید کتاب: 

موبایل: 09352158276

اینستاگرام: arabi.book

تلفن: 02166964938

سایت:www.arabicbooksforall.com

 

 

تدریس خصوصی این منبع توسط استاد امین تیموری: 09365544696

  • امین تیموری

جاذبه گردشگری عراق شهر بابل

امین تیموری | دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۵۴ ب.ظ

شهر باستانی بابل از مشهورترین شهرهای دوران باستان به‌شمار می‌رود و در جنوب بغداد قرار دارد. این شهر که از دوران سومریان تا اشکانی برقرار بوده است، پایتخت تمدن بابل در جنوب بین‌النهرین و در سده هفتم و ششم پیش از میلاد، در دوران اوج شکوه خود، پایتخت امپراتوری بابل نو (کلده) بود. این شهر در سال ۵۳۹ پیش از میلاد توسط کوروش فتح شد و به نقل از هرودوت، پس از آن باشکوه‌ترین شهر جهان محسوب می‌شد.

جاذبه گردشگری عراق

 

مهم‌ترین اثر معماری اشکانی به‌دست‌آمده در این شهر یک بنای مرکب ورزشگاه و تئاتر است که آن را با خشت و ستون‌های گچی و آجری بنا کرده‌اند و شامل یک حیاط ستون‌دار مستطیل شکل و مجموعه‌ای از اتاق‌ها می‌شود.

در سال ۳۳۱ پیش از میلاد، بابل توسط اسکندر مقدونی فتح شد و او در قصر بخت‌النصر همین شهر از دنیا رفت. با احداث شهر سلوکیه در دوران سلوکیان، بابل از رونق پیشین افتاد. امروزه می‌توان از بقایای این شهر باستانی که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است، در ۸۸ کیلومتری جنوب بغداد دیدن کرد. 

به نقل از سایت کجارو

  • امین تیموری

جاذبه گردشگری عراق شهر باستانی اوروک

امین تیموری | دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۴۷ ب.ظ

شهر باستانی اوروک که با نام شهر باستانی وارکا نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین شهرهای بین النهرین است و در ۲۷۰ کیلومتری راه ارتباطی بغداد به بصره، نزدیک شهر سماوه، در ۲۰ کیلومتری راه‌آهن الحیدر قرار دارد. نام اوروک در تورات ارخ ذکر شده است و سومری‌ها آن را اونو می‌خواندند. معبد گارئوس، معبد آنو آنتوم، تدفین‌های پارتی، تابوت‌های دمپایی شکل و پیکره‌ی ایزدبانوی لمیده از آثار دوران اشکانی پیدا شده در اروک به‌شمار می‌روند. این شهر باستانی در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

جاذبه گردشگری عراق

اسناد بدست آمده از حفاری خندق‌های عمیق پرستشگاه ایننا دوره‌های توسعهٔ شهر اوروک را مشخص‌تر می‌کنند. که مهم‌ترین‌شان ایجاد و پیشرفت سامانهٔ نوشتاری و نوشتن بوده‌است. نخستین لوح‌های رسی در دوره‌های اخیر در اوروک شناسایی شدند. آن‌ها برچسب‌ها و لیست‌های ساده‌ای بودند که نمادهای نقاشی-خط را با خود داشتند. لوح‌های کشف شده در حفاری‌های بعدی پیشرفت‌های خط و تبدیل ان به خط میخی در دوره‌های فرمانروایان بعدی را نشان می‌داد.شهر در سراسر هزارهٔ سوم پیش از میلاد، اهمیت خود را حفظ کرد. اما در دوره‌های بعد رو به زوال رفت.
اوروک در سراسر هزارهٔ دوم تا دورهٔ سلطنت اشکانیان نیز مسکونی بود. اما به صورت محلی کوچک. اوروک به راستی نقش مهمی در اسطوره‌شناسی بین النهرین ایفا کرده‌است.

  • امین تیموری

جاذبه گردشگری عراق (کاخ آشور)

امین تیموری | دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۴۲ ب.ظ

کاخ آشور بنایی در سبک معماری پارتی (اشکانی) ساخته شده در قرن یکم میلادی است. در شرق عراق .این بنا بعدها در قرن سوم میلادی گسترش یافت. کاخ آشور یک بنای چهار ایوانی است. این نقشه صدها سال در معماری ایران بکار گرفته شده‌است. البته چهار ایوان آن در یک زمان ساخته نشده و دو ایوان آن بعدها در دوره پارتی احتمالاً در قرن دوم میلادی به آن اضافه شده‌است. کاخ دارای سه میانسرا (حیاط) است که رواقی گرداگرد یکی از آنها قرار گرفته‌است. در کاخ الحضرا نیز ترکیب ایوان، میانسرا و فضاهای وابسته دیگر دیده می‌شود. بیشتر این محققین بر این اعتقاد هستند که این طرح از خراسان به این منطقه آمده‌است.

کاخ آشور


کاخ آشور از مهم‌ترین آثار ایرانی و اشکانی در شهر باستانی آشور است. این شهر که از ارزشمندترین مکان‌های باستانی کشور عراق و بین‌النهرین باستان به‌شمار می‌رود، در ۱۰۰ کیلومتری جنوب موصل و در غرب رود دجله قرار دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. طرح به‌کار رفته در ساخت کاخ آشور، چهار ایوانی است که صدها سال در ایران رواج داشت.

  • امین تیموری

جاذبه گردشگری عراق (شهر باستانی هترا)

امین تیموری | دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۱۰ ب.ظ

شهر باستانی هترا که با نام شهر باستانی الحضر نیز شناخته می‌شود، در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غربی موصل و ۷۰ کیلومتری غرب آشور قرار دارد. این شهر که از نیمه‌ی سده‌ی اول پیش از میلاد تا نیمه‌ی سده‌ی اول میلادی مسکونی بوده است، طرح دایره‌ای به قطر دو کیلومتر دارد و با خندق و ۱۶۳ برج محصور می‌شود. مجموعه شهر متشکل از بارو و دیوار، دروازه‌ها، معابد و آرامگاه‌ها است. هنر حجاری و پیکرتراشی هاترا در دنیای باستان شهرت دارد و مجسمه‌های متنوع و متعدد از آن روزگار به یادگار مانده که زینت‌بخش موزه‌ی بغداد است. 

گردشگری عراق

از باشکوه‌ترین و بزرگ‌ترین بناهای الحضر معبد کبیر یا شمس است که ساکنان الحضر به آن هیکلاربا یعنی معبد کبیر و بیت الها به معنای خانه خدایان می‌گفتند و برای عبادت خدای خورشید بود. معبد کبیر با سنگ‌های یکپارچه عظیم مدور ساخته شده است و در وسط شهر قرار دارد. این معبد شامل ایوان‌ها، معابد کوچک و بناهایی مانند خلوتگاه شمس، معبد شحیرو، دورازه‌های معبد کبیر و... بود. مردمان این شهر در عبادات و اعتقادات خود برای خورشید اهمیت زیادی قائل بودند و آن را بزرگ خدایان و مذکر می‌دانستند و به آن شمس یا شمسا می‌گفتند. شهر باستانی هترا که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، توسط داعشی‌ها به‌شدت مورد آسیب قرار گرفت و پس از چندی، دوباره بازپس‌گرفته شد. 

به نقل از سایت کجارو

  • امین تیموری

کتاب مطلع الفجر (لهجه عراقی)

امین تیموری | جمعه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۲۵ ب.ظ

معرفی کتاب از زبان پدیدآورندگان:

این کتاب از ده درس تشکیل شده است که هر درس شامل هفت قسمت می باشد.
بخش اول مفردات (واژگان)
بخش دوم نص (متن قصه)
بخش سوم حوار (گفتگو)
بخش چهارم معلومات عامه( شامل کلمات و واژگان پر کاربرد مرتبط با متن و حوار درس)
بخش پنجم قواعد ( در این بخش مهمترین قواعد پرکاربرد لهجه عراقی استخراج و به نگارش در آمده است)
بخش ششم مثل ( شامل ضرب المثل های عراقی در کنار معادل فارسی آن ها)
بخش هفتم و پایانی روایتی از اهل بیت علیهم السلام پیرامون اهمیت و ثواب زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نقل شده است.


 از جمله ویژگی های این کتاب قصه وار بودن آن است که نویسنده، زندگی داستان یک خانواده چهار نفره ایرانی، متشکل از پدر، مادر، خواهر و برادر را از ابتدا و با روایت دختر خانواده که دانشجوی زبان و ادبیات عربی است، به تصویر می کشد. این خانواده ایران را به قصد زیارت اربعین حسینی علیه السلام ترک می کند و به شکل داستان وار نویسنده کتاب، در تمام مسیر همراه این خانواده می باشد و مرارت ها خوشی ها و … را همانگونه که هست نقل می کند و این خود سبب کاربردی تر شدن اثر گردیده است . تالیف این کتاب با مشکلات عدیده ای مواجه شد؛ اولا این کتاب به لهجه عراقی می باشد. همین امر باعث شده است که گویش های مختلفی که در سرتاسر عراق، از شمال و جنوب و شرق و غرب آن هست را بررسی شود و سعی در استفاده از الفاظ شایع تر و مناسب تر بود. تمرکز کتاب به گویش مردم شهرهای نجف و کربلا است که زائرین بیشترین زمان سفر خود را در آنجا می گذرانند.
ثانیا رویکرد ما در نگارش این کتاب به گونه ای است که تنها زائرین اربعین مخاطب ما نباشند بلکه هر کس که طالب یادگیری لهجه عراقی است، می تواند از این کتاب بهره بگیرد. فراگیر بودن مخاطبین این کتاب، ما را بر این داشت تا دقت بیشتری بر جمعیت کتاب داشته باشیم. ذکر این نکته ضروریست که این اثر نیز همچون آثار دیگر ممکن است نواقص و اشکالاتی داشته باشد که ان شالله در چاپ های مجدد رفع خواهد شد.
 

  • امین تیموری