آموزش لهجه عراقی و مکالمه عربی فصیح

تدریس لهجه عراقی، مکالمه عربی فصیح، حوار مفتوح و صرف و نحو

آموزش لهجه عراقی و مکالمه عربی فصیح

تدریس لهجه عراقی، مکالمه عربی فصیح، حوار مفتوح و صرف و نحو

آموزش لهجه عراقی و مکالمه عربی فصیح

استاد امین تیموری
موبایل: 09365544696
ایمیل: abooeshagh.arabic@gmail.com
مدرس لهجه عراقی و مکالمه عربی فصیح
مدرس دوره های حوار مفتوح
مدرس صرف و نحو
تدریس خصوصی در استان تهران و البرز
تدریس مجازی مکالمه عربی برای همه فارسی زبانان جهان
*چندین سال سابقه در عرصه مکالمه عربی*

طبقه بندی موضوعی

جاذبه گردشگری عراق (شهر باستانی هترا)

امین تیموری | دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۱۰ ب.ظ

شهر باستانی هترا که با نام شهر باستانی الحضر نیز شناخته می‌شود، در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غربی موصل و ۷۰ کیلومتری غرب آشور قرار دارد. این شهر که از نیمه‌ی سده‌ی اول پیش از میلاد تا نیمه‌ی سده‌ی اول میلادی مسکونی بوده است، طرح دایره‌ای به قطر دو کیلومتر دارد و با خندق و ۱۶۳ برج محصور می‌شود. مجموعه شهر متشکل از بارو و دیوار، دروازه‌ها، معابد و آرامگاه‌ها است. هنر حجاری و پیکرتراشی هاترا در دنیای باستان شهرت دارد و مجسمه‌های متنوع و متعدد از آن روزگار به یادگار مانده که زینت‌بخش موزه‌ی بغداد است. 

گردشگری عراق

از باشکوه‌ترین و بزرگ‌ترین بناهای الحضر معبد کبیر یا شمس است که ساکنان الحضر به آن هیکلاربا یعنی معبد کبیر و بیت الها به معنای خانه خدایان می‌گفتند و برای عبادت خدای خورشید بود. معبد کبیر با سنگ‌های یکپارچه عظیم مدور ساخته شده است و در وسط شهر قرار دارد. این معبد شامل ایوان‌ها، معابد کوچک و بناهایی مانند خلوتگاه شمس، معبد شحیرو، دورازه‌های معبد کبیر و... بود. مردمان این شهر در عبادات و اعتقادات خود برای خورشید اهمیت زیادی قائل بودند و آن را بزرگ خدایان و مذکر می‌دانستند و به آن شمس یا شمسا می‌گفتند. شهر باستانی هترا که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، توسط داعشی‌ها به‌شدت مورد آسیب قرار گرفت و پس از چندی، دوباره بازپس‌گرفته شد. 

به نقل از سایت کجارو

  • امین تیموری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی